• Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha fazla bilgi edin.
  • Sayın Ziyaretçi;
    Forum Sitemizi Daha iyi Kullanabilmek Adına Lütfen Bunlara Göz atınız.
    Konuya Resim Nasıl Eklenir. TIKLAYIN
    Yeni Konu Ön Ek Kullanma TIKLAYIN
    Kullanıcı Adı DeğişikliğiTIKLAYIN

Bilgi Nitro Helikopter Motor Seçimi

Mustafa TEMURALAY

Heli Aşkı
Yönetici
#1
Yakın zamanda Nitro Modellerin canlanması ile Nitro Helikopter toplamak isteyen arkadaşlara faydası olabilmesi açısında motor çeşitleri ve karşılaştırmalarını yapalım istedik.

En çok tercih edilen 700 size sınıfı modelden başlayalım.

700 sınıfı nitro modellerde en çok dikkat edilmesi gereken kısım, motor kısmı motorunuz ne kadar performanslı ve istikrarlı olur ise uçuştan alacağınız zevk o kadar fazla olur.
  1. Ys 96 srx Tareq edition.
  2. Ys 91 Srx Tareq Edition
  3. Os 105 HZ-R DRS
  4. YS 120 SRX
  5. Novarossi icarus 91
Piyasada 700 sınıfı için kullanılabilecek test edilmiş tanınmış markalar bunlar.

Yukarıda yazılı ürünlerden Novarossi hariç diğer motorları test etme imkanımız oldu.
Artı ve eksilerinden bahsedelim.
  • Ys 96 Srx Tareq Edition
Specifications:
Type
: 2-stroke helicopter engine
Displacement: 0.96 cu. in. (15.75 cc)
Bore: 1.06 in (27.0mm)
Stroke: 1.08 in (27.5mm)
Cylinders: Single
Total Weight: 19.5 oz (565 g)
RPM Range: 2,000–17,000

Bu motor piyasaya çıkalı 1 sene civarında oldu. Bu motorun piyasaya çıkmasının sebebi 91 srx motorunun performansta eksik kaldığı modellerde performans alabilmek için çıktığını düşünüyorum.
İki Çeşiti var biri siyah kafa biri yeşil kafa lı ben bi fark göremedim.

Çünkü bazı nitro modeller ağırlığı ve dişli oranından dolayı daha büyük motor istemekte.

Birde ys120 motor var lakin bu motor çoook yakıt içiyor. Ama muazzam bi güç var motorda.

Ys96 srx motorunda crankshaft üzerinde çelik parçalar eklenmiş buda yüksek rpm ile dönen şhaftın motordaki titreşimini en aza indiriyor. Aynı zamanda shaft üzerindeki ağırlığı dengelediği için rpm ve güç oranı uçuş esnasında devamlılığını sağlamakta.

Eski motora göre büyütülmüş silindir kafa (soğutucu) kafa kullanıldığı için motorda ısı gayet tatminkar yaklaşık 10-15 uçuşta gördüğüm kadarı ile 70 derecenin üzerine çıkmadı. Bu soğutucu kafadan dolayı motor üzerindeki iğne ayarlarını bir tık daha kısarak yaklaşık 80-85 derecelerde süper bi performans alınabilir.

Ys motorlarda piston da kullanılan döküm çelik karışımı bir döküm olmasından dolayı 120 derecelere kadar sorun yaratmıyor.

Ben ys 56 motorunda dalgınlığımdan dolayı 1 kere piston delebildim oda kumanda üzerinden sıcaklığa baktığım zaman max 178 derece olarak görmüştüm

Motor üzerinde ek bir depo görevi gören bir kısım var buda depodan gelen yakıtı burada biriktirerek burdadan motora basınçlı yakıt iletmekte bundan dolayı uçuş esnasında depodan gelen yakıtın ara ara kesilmesi durumunda motor bundan etkilenmeyerek baştan sona aynı basınç ile yakıt iletebilmekte.

Eksileri
Ys motorlarda en büyük eksik biraz nazlı motor olmasından dolayı ilk start biraz uzun sürebilir.
Kompreson yüksek olmasından dolayı içeri biraz yakıt fazla dolduğu zaman starter motoru çeviremiyor. Kitleniyor.
Birde bu motorda nedense bujiler çabuk imha etmekte. Bunun sebebini henüz bişeye bağlayamadım.
ys 96 srx siyah 2.jpg ys 96 srx siyah.jpg ys 96 srx Yeşil Kafa.jpg
  • YS 91 SRX Tareq Edition
Specifications:
Type
: 2-stroke helicopter engine
Displacement: 0.91 cu. in. (14.89 cc)
Bore: 1.06 in (27.0mm)
Stroke: 1.02 in (26.0mm)
Cylinders: Single
Total Weight: 19.9 oz (565 g)
RPM Range: 2,000–17,000

Bu motor baya bir süredir piyasada şuanda bile hala hatırı sayılır kullanıcısı var. Bu motor 2 kere revizyona uğrayarak daha performanslı hale getirilmiştir.

Aslına bakılırsa YS motorlar diğer os ve novarossi motorlara oranlara göre daha az yakıt tüketimi mevcut.

Birde yüksek RPM de çalışmasından dolayı biraz daha performanslı oluyor. Özellikle Hatori marka egzoz ile ses ve performans anlamında çok güzel bir uyum içinde.

Ys marka motorların parça fiyatıda diğer marka oranlara istinaden daha ucuz.

Misal Amainhoby sitesinde Piston Fiyat kıyaslaması

https://www.amainhobbies.com/o.s.-engines-piston-osm28703200/p259633 OS 105 HZR 85 Dolar
https://www.amainhobbies.com/ys-engines-96srx-piston-yse7258/p666314 YS 96SRX 45 Dolar

Aslına bakılırsa Ys markası motorları Fiyat performans kıyaslamasında tam yerine oturan bir ürünler.
ys 91 srx tareq.jpg
  • OS 105 HZ-R DRS
Specifications:
Displacement:
1.048 cu in (17.17cc)
Bore: 1.442" (29mm)
Stroke: 1.024" (26mm)
Practical RPM: 2,000-16,500
Output: 3.75 hp @ 15,000 RPM
Weight: 21.46 oz (608g)

Yaklaşık 81 Yıldan beri hizmet veren Japon asıllı bir firma. Kurulum yılı itibari ile piyasada baya bir kullanıcı sayısı var çoğu kişi tarafından bilinmektedir.

Bu motoruda kullanım açısında baya bir mevcut kaynak var. Bizimde test etme imkanımız oldu. Fakat açık konuşalım YS96 kadar performans sağlamadı.

DRS (Demand Regulator System) sistemi sayesinde basıncı düzenleyerek daha performans sağlamakta.

105 ilk bir motor olmasından dolayı YS91 ve YS96 istinadan daha fazla yakıt tüketmektedir.

RPM olarak biraz düşük kaldığı için kullanılacak nitro modelde bir tık üstü dişli kullanılması gerekmektedir. Dişli değişmeyen modellerde yüksek kafa turu istiyor iseniz tavsiye etmem.

Fiyat olarak ta biraz yüksek. Diğer markalara istinaden. Distribütör olarak da bayisi oldukça fazla, Türkiye’de bayisi mevcut.
os 105 hzr drs.jpg
  • NOVAROSSİ ICARUS.91
Displacement: 14,96 cc
R.P.M. (max power): 15.000 RPM
Practical range: 2.000-17.500 R.P.M.
Bore x stroke: 26,30x27,55 mm
Sleeve: 8 ports
Rear ball bearings: steel
Front ball bearings: steel
Crankshaft: 18 mm - turbo
Carburetor: aluminium - 11 mm - rotary
Glowplug: Standard Short Body (HR2S)
Exhaust position: side
Starting: -
Weight: 625 g
Fuel type: 10-20% nitro

İtalyan asıllı bu firma 1984 yılından beri faaliyet göstermekte. Malum italyanlar görünüme önem sağlar. Allah var bu motor görüntüsü hoşuma gidiyor, ama kullanıcı sayısı çok fazla yok, kağıt üzerindeki verilere bakılırsa motor süper gibi gözüküyor.

Bu motor aslen RC Araç larda ve tekne de daha fazla kullanılmakta. Piyasada Rc Araçlar için motor sayısı daha fazla Helikopter için olanı bulmak biraz zor.
Novarossi icarus 91-1.png Novarossi icarus 91-2.png Novarossi icarus 91-3.png Novarossi icarus 91-4.png
  • YS 120 SRX
Evet arkadaşlar listemizin en sonunda fantezi niteliğinde YS firmasının 120 motoru var. Bu motor diğer motorlara oranla clindir hacmi büyük olduğu için tahmin edeceğiniz gibi yüksek tork var bu motorda. Fakat büyük olmasından dolayı hem düşük RPM hemde yüksek yakıt tüketimi var.

Bu motorda RSX motorlarında kullanılan sistem yani titreşim azaltma adına geliştirilmiş crank shaft

Fabrikasyon ayarlanmış karbüratör

Daha büyük soğutma kafası aslına bakılırsa güzel motor. Ülkemizden dolardan dolayı yakıt fiyatları göz önünde bulundurulursa çok cazip gelmiyor.
YS 120SRX.png